Den senaste tiden har Facebook gjort flera stora uppdateringar i det tysta som du behöver veta om!
I juni förra året Lanserades, Facebooks Leadsannonser dessa gör processen med att samla in e-postadresser och kontakt uppgifter till potentiella kunder betydligt enklare. Med hjälp av formulär, kan annonsörer skapa en e-postlista utan att behöva skicka användare till deras webbplats.
Processen är mycket enkel i själva verket är en stor del av den begärda informationen redan förifyllt från användarens profil. Inom loppet av ett par klick (och man behöver inte skriva), kan någon prenumerera på din e-postlista.
Men även ett bra verktyg med betydande fördelar har sina svagheter. Här är några:
- Ingen inbyggt CRM-integration
- Formulär kan inte redigeras
- Ingen video
Men nu har Facebook uppmärksammat och börjat göra något åt dessa problem i de senaste uppdateringarna.
-När det gäller integrationen till ditt CRM så är det nu möjligt OM du använder Zapier Som är ett tredjepartsverktyg för att automatisera data och flöden. Men för att det ska fungera så behövs premiumkonto och det kostar 300-800kr/mån men det funkar bra.
-Formulären kan fortfarande inte redigeras men nu kan de kopieras i alla fall alltid något.
-Men det största steget framåt är att man nu kan lägga till Leads-formulär till video detta har Facebook sagt att ska komma och nu är det äntligen här! Man kan skapa en informativ video eller ett bildspel som ber användaren att utföra en åtgärd. Tidigare skulle det innebära att klicka på en länk som tog dem till din webbplats. Nu kan du få dem att snabbt slutföra ett leads-formulär!